לאחר שיחת המנהיגים: השר פרוש כתב לשגריר אוקראינה

נתי קאליש No Comments on לאחר שיחת המנהיגים: השר פרוש כתב לשגריר אוקראינה

שר ירושלים ומסורת ישראל מפרט במכתב כי טיפל בחודש האחרון בבקשות אותם העלה בפניו השגריר האוקראיני בישראל בפגישתם לפני חודש בנושא היחס לפליטים מאוקראינה וקיום שיחה בין רה"מ נתניהו לנשיא זלנסקי: "קח לטיפולך את הפיכת הישגים אלו למנוע שיוביל את המשך השותפות בינינו"

מאיר פרוש צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, שיגר מכתב לשגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, בעקבות השיחה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בהמשך לפגישתם בנושא ההיערכות לנסיעתם של עשרות אלפי ישראלים לעיר אומן שבאוקראינה להשתתפות בתפילות ראש השנה בציון רבי נחמן מברסלב זיע"א. "בניגוד לשרים אחרים, נעניתי באופן מיידי לבקשתך לפגישה".

השר פרוש מזכיר לשגריר כי "במסגרת הפגישה העלת בפני את כאבך על מצב היחסים בין ישראל לאוקראינה והדגשת בפני כי בעינך יש 2 נושאים מרכזיים המעכירים את האווירה בין העם היהודי לעם האוקראיני. היחס לפליטים אוקראינים בישראל והיעדר הקשר בין מנהיגי המדינות".

במסגרת המכתב, מפרט שר ירושלים ומסורת ישראל כי פעל בנושא היחס לפליטים אוקראינים בישראל ומציין: "לקחתי באופן אישי את המעקב אחרי היחס בנתב"ג לבאים מאוקראינה. כהמשך לכך, נענה מר אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין, ושיגר השבוע מכתב בו הוא מסדיר את היחס הנאות של הרשויות הישראליות לאזרחים מאוקראינה".

"בעניין המדיני", מוסיף השר פרוש, "פעלתי תחילה בערוצים שקטים, אך השבוע אף שלחתי מכתב פומבי לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, בו הפצרתי בפניו לקחת לטיפולו את שיפור היחס האישי והמדיני בין מנהיגי המדינות. כפי שביקשת, שיחה בין ראש ממשלת ישראל לבין נשיא אוקראינה התקיימה היום".

"לאור כל זאת, אני מבקש ממך מכובדי השגריר לנהוג באופן הדדי ולקחת לטיפולך את הפיכת הישגים אלו למנוע שיוביל את המשך השותפות בינינו, לצאת בקריאה פומבית בקולך המקבלת בברכה ובכבוד את הגעתם הצפויה של הישראלים לתפילה בציון הקדוש אומן ולעזור ככל יכולתך בהקלה על קיום הנסיעה המסורתית המתקיימת מזו 220 שנה. יהיה זה בוודאי לתועלת רבה לעם האוקראיני, אותו אתה מייצג כאן בישראל", חותם השר פרוש את מכתבו.



0 תגובות